Tipuri de bannere
Exista doua tipuri de bannere web: bannere statice si bannere animate. Bannerele animate pot fi si interactive.
Bannere statice
Bannerul static este o imagine formata din grafica insotita de un text publicitar. Majoritatea bannerelor statice au formatul .JPG sau .PNG.
Avantajele unui banner static:
- Format acceptat de toate platformele de advertising online
- Dimensiunea fisierului redusa
- Compatibilitate cu toate browserele
- Costuri de realizare reduse
Dezavantajele unui banner static:
- Poate fi usor trecut cu vederea de catre vizitatori
- Nu este un banner interactiv
- Nu poate contine multe informatii
Exemple de bannere statice:
Bannere animate
Acest tip de banner contine animatii care prezinta imagini si texte promotionale intr-o maniera inedita si interactiva. Majoritatea bannerelor animate au formatul HTML5 sau .GIF. Bannerele HTML5 pot include si sunete, clipuri video, casute de text, butoane, control pentru animatie stop/play, buton de inchidere, pot afisa mesaje personalizate in functie de ora/ziua/tara/orasul in care se afla vizitatorul si multe altele.
Avantajele unui banner animat:
- Format acceptat de majoritatea platformelor de advertising online
- Nu poate fi trecut cu vederea de catre vizitatori, va atrage atentia acestora imediat
- Este un banner interactiv
- Poate contine un volum marit de informatii
Dezavantajele unui banner animat:
- Dimensiunea fisierului marita
- Costuri de realizare marite
Exemple de bannere animate: